۱۳۸۷ شهریور ۱۷, یکشنبه

حدود تجاوز و تعرضات جنسي تا كجاست؟

از نظر جنسيتي طبيعتاً بيشترين آمار تجاوز را تجاوز به خانمها توسط آقايان تشكيل ميدهد. بنا به بعضي تخمين ها از هر 3-6 زن يكي در طول عمر خود مورد تعرض جنسي قرار ميگيرد. در بررسي ها حدود 60 تا 85 درصد خانمها اذعان داشتند كه هيچگاه چنين موردي را به جايي گزارش نكرده اند. همچنين در حدود 3 درصد از مردان در طول عمر خود مورد تعرض كامل (يا اقدام به تعارض) قرار گرفته اند. از نظر قانون آمريكا تعرض يك مرد به مرد ديگر به معني همجنسگرايي آنان نيست (هرچند تلقي بعضي از مردم عادي ممكن است چيز ديگري باشد). هرچند مفهوم تعرض جنسي زن به مرد تعريف شده است، در جامعه به اين امر توجه چنداني نشده است (هرچند بندرت در روزنامه ها گزارشهاي از چنين موارد به چاپ رسيده است). به همين ترتيب تعرض جنسي يك زن به زن ديگر لزوماً به معني همجنسگرايي طرفين نيست و البته چندان هم مورد توجه و بررسي نبوده است (و بيشتر در شرايط بسته و غيرقابل كنترلي مانند زندانها گزارش شده است).
حقيقت اين است كه صحبت در مورد تجاوز اصلاً نياز به سايت مجزايي دارد و واقعاً حجم مطالب مربوط به اين موضوع آن قدر متنوع و زياد و البته لازم است كه در گنجايش اين صفحه نمي گنجد. آنچه كه در حيطه مسئوليت و اظهار نظر و دخالت پزشكان قرار ميگيرد را ميتوان در چند مورد خلاصه كرد:
سبب شناسي و طبقه بندي تجاوز بر اساس انگيزه ها و عوامل رواني موثر در بروز آن در اجتماع
رسيدگي و سعي در تخفيف عوارض روحي رواني جنسي شديد ناشي از اين تعارضات در زندگي آينده افراد در درازمدت
جلوگيري از عوارض زودرس تجاوز مثل انتقال بيماري هاي مسري، جلوگيري از حاملگي، رسيدگي به جراحات موضعي قرباني
بخواست خدا در موارد ديگر در پاسخ به سوالات جزئي تر، به ابعاد مختلف پديده تجاوز در جامعه و نظر و نقش يك پزشك بعنوان سكسولوژيست در برآورد و هدايت روشهاي پيشگيري از ضايعات روحي - رواني و جنسي افراد خواهيم پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست: