۱۳۸۷ شهریور ۱۷, یکشنبه

دانستنی‌های سکس در ایران

ه‌کسی سکس را برای نوجوانان تشریح می‌کند؟ تقریباً هیچ‌کس. اعتقاد عمومی بر آن است که گفت‌وگوی باز و صریح با نوجوانان در مورد سکس، افکار نامناسب و انحرافی را به ذهن آن‌ها متبادر می‌کند. در مدارس درس آشنایی با مسائل جنسی دور زده می‌شود. تنها چند سالی است که دولت برای جوانانی که قصد ازدواج دارند کلاس کوتاه آشنایی با مسائل جنسی دائر کرده و از طریق فیلم ویدئویی برخی طرق پیش‌گیری از حاملگی یا سیر تغییری که در اثر حاملگی در جسم زن ایجاد می‌شود را برای آن‌ها توضیح می‌دهد.

جوان‌ها کجا با هم آشنا می‌شوند؟ مترو هنوز جای خوبی برای آشنایی جوان‌ها با یکدیگر است چون تا به حال طرح تفکیک جنسیتی، آن‌طور که در مورد اتوبوس‌ها وجود دارد، در مورد آن اجرا نشده است. و جوان‌ها امکان سپری کردن مسیری را با یکدیگر دارند و بعد می‌توانند با پیاده شدن در یک ایستگاه مشترک، به گفت‌وگو ادامه دهند. علاوه بر این در شهرهای بزرگ بعضی خیابان‌ها به‌عنوان مرکز ملاقات و آشنایی دخترها و پسرها معروف شده است. در مراکز خرید هم می‌توان مخفیانه به رد و بدل کردن شماره تلفن پرداخت. در تهران، توچال هم محل دیگری است که بسیار مورد علاقه‌ی جوان‌هاست و در آخر هفته جوان‌های بسیار زیادی به آن‌جا می‌روند. در این مکان دخترها امکان آن را پیدا می‌کنند که با احساس آزادی بیشتری موهای خود را به نمایش بگذارند.

اولین سکس جوانان ایرانی در چه سنی است؟ به طور رسمی اولین سکس در شب عروسی صورت می‌گیرد و این خجالت‌آمیزترین لحظه‌ی زندگی زوج‌های سنتی است. اما آمارها نشان از رشد فزاینده‌ی سکس دختران و پسران خیلی جوان، قبل از عروسی دارند. طبق نتایج یک تحقیق، یک‌سوم جوانان بین 15 تا 18 سال در سکس فعال هستند. در جنوب شهر تهران که به‌طور سنتی محل زندگی افراد کم‌درآمد است، 80درصد از دختران و 60درصد از پسران بین 12 تا 16 سال دارای تجربه‌ی سکس هستند.

جوان‌ها در چه سنی ازدواج می‌کنند؟ بر اساس قانون دختران از 14سالگی و پسران از 16سالگی اجازه‌ی ازدواج دارند اما در عمل همواره سن ازدواج رو به افزایش بوده است. در سال 1986 سن ازدواج برای دختران به‌طور میانگین 20 سال و سن ازدواج برای پسران 24 سال بوده است. در حال حاضر میانگین سن ازدواج دختران 26 سال و سن ازدواج پسران 30 سال است.

روسپی‌گری چه نقشی بازی می‌کند؟ روسپی‌گری به‌طور قانونی در ایران ممنوع است. گرچه اکنون روسپی‌گری عملاً به یک پدیده‌ی روزمره در تهران و سایر شهرهای بزرگ تبدیل شده است. روسپی‌ها اغلب زنان بیوه، زنانی که شوهرانشان در زندانند، زنانی که به دلیلی از خانواده طرد شده‌اند، و همسران کشته‌شدگانی که قادر به یافتن شوهر نبوده‌اند هستند که اغلب مجبورند برای سیر کردن شکم خود و فرزندان‌شان (و گاه فرزندانی که از راه غیرازدواج به دست آورده‌اند) تن به روسپی‌گری بدهند.

وفاداری کجاست؟ زنا در جرگه‌ی زشت‌ترین تخلفات به شمار می‌رود. جزای آن سخت و موقعیت آن کمیاب است. چند زنی، تا حد 4 زن قانونی است اما به‌ندرت یافت می‌شود. با این حال اسلام شیعی ازدواج موقت، که زمان آن از یک دقیقه تا 99 سال می‌تواند به طول بینجامد را مجاز می‌داند.

چند دادگاه طلاق وجود دارد؟ در سال‌های اخیر تعداد دادگاه‌های طلاق رو به افزایش بوده و در حال حاضر در ازای هر هزار نفر 1.3 دادگاه طلاق در ایران وجود دارد. (در آلمان به‌ازای هر هزار نفر 2.6 دادگاه طلاق وجود دارد.)

آیا هم‌جنس‌گرایی قابل قبول است؟ هم‌جنس‌گرایی برای هر دو جنس مذکر و مؤنث جزای مرگ را در پی دارد، گرچه این امر زمانی محقق می‌شود که 4 مرد یا 8 زن به عنوان شاهد، هم‌جنس‌گرايی شخص را گواهی کنند. عملاً اما در اغلب موارد به تازیانه زدن اکتفا می‌شود. این که مردها در انظار عمومی دست در گردن هم بیندازند یا دستان هم را در دست گرفته و یا گونه‌های هم‌دیگر را ببوسند جزئی از فرهنگ ایرانی است و به عنوان امری جنسی تلقی نمی‌شود.

از چه راه‌هایی برای پیش‌گیری از حاملگی استفاده می‌شود؟ قرص ضدبارداری را می‌توان در هر یک از شعبات مراکز بهداشت و درمان ایران به‌طور رایگان و بدون نیاز به نسخه‌ی پزشک یا گواهی وضعیت تأهل دریافت کرد. کاندوم نیز به همین طریق قابل دریافت است. ایران تنها کشور خاورمیانه است که کاندوم مورد نیازش را خودش تولید می‌کند. روند بستن لوله در مردان هم رو به افزایش است و مخارج آن را دولت می‌پردازد.

چقدر سقط جنین صورت می‌گیرد؟ سالیانه حدود 80 هزار سقط جنین غیرقانونی در ایران اتفاق می‌افتد. تنها در صورتی که مادر با خطر جدی مرگ روبه‌رو باشد یا ضریب معلولیت جنین بالا باشد سقط جنین البته تا 4ماهگی قانونی است. به همین دلیل اکثر سقط جنین‌ها به‌طور غیرقانونی صورت می‌پذیرد.

آهنگ رشد جمعیت چگونه است؟ به نظر می‌رسد برنامه‌ی دولتی کنترل جمعیت مؤثر بوده است. 10 سال پیش هر زن ایرانی به طور متوسط 3.4 بچه به دنیا می‌آورد ولی در حال حاضر این رقم به 1.8 بچه کاهش یافته است. با این حال نباید به لحاظ جمعیت‌شناختی نگران پیری جمعیت ایران بود. زیرا بیش از 60درصد از جمعیت این کشور را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهند.

آیا در ایران پارتی مختلط وجود دارد؟ پیش‌ترها زن‌ها برای جشن و پایکوبی از خانه بیرون می‌رفته‌اند و برای عبادت در خانه می‌مانده‌اند. اما امروز برعکس است. در آپارتمان‌های شمال پایتخت پارتی‌هایی شبیه پارتی‌های بچه‌های پول‌دار اروپا و آمریکا برگزار می‌شود. زنان جوان وقتی در این دیسکو موزیک‌های مدرن می‌رقصند، پوست بدن و موی خود را به نمایش می‌گذارند. نوشیدنی‌های الکلی مورد نیاز برای این‌گونه مجالس را می‌توان به‌وسیله‌ی تلفن از بازار سیاه، به قیمت میانگین معادل 8 یورو سفارش داد. حکومت اسلامی این‌گونه تخلفات از قانون و اخلاق را مادامی که پشت درهای بسته اتفاق بیفتد تحمل می‌کند. دخترها قبل از آن‌که محل پارتی را ترک کنند مجدداً موهای خود را با روسری می‌پوشانند. مانتو هم مانع از آن می‌شود که کسی در خیابان حتی نوار باریکی از پوست لخت بازو یا شکم آن‌ها را ببیند. در این پارتی‌ها جوان‌ها دین خود را پشت در می‌گذارند و وارد می‌شوند.

منبع : http://mosbateman.blogfa.com


هیچ نظری موجود نیست: