۱۳۸۷ شهریور ۱۷, یکشنبه

انزال زودرس

زود انزالی یا انزال سریع یکی از مشکلات شایع در مردان است تقریبا یک سوم از مردان دچار انزال زودرس می باشند تعریف کاملا مشخص از زود انزالی نمی توان کرد. انزال کمتر از یک تا دو دقیقه را انزال زودرس می نامند و یا در پنجاه درصد موارد مرد زودتر از زن ارضا شود مهم در این زمینه احساس رضایت دو طرف پس از پایان نزدیکی است بعضی از افراد با آن که طبیعی هستند انتظارات غیرطبیعی از نظر طول زمان نزدیکی دارند.
علت های زود انزالی کاملا مشخص نشده است اما اضطراب، اختلالات سایکولوژیک (روانی) مطرح هستند. زود انزالی در اوایل تماس های جنسی بیشتر اتفاق می افتد و به تدریج با افزایش تجربه میزان کنترل بهتر خواهد شد.
*روشهای جلوگیری از زود انزالی:در صورتی که با انجام تماس جنسی احساس گناه و تقصیر می کنید و دچار اضطراب و نا امیدی از زندگی سکسی خود می شوید به پزشک متخصص سایکوتراپ مراجعه نمایید.
در صورت داشتن انزال زودرس به سرزنش خود نپردازید و در این موارد بهتر است با همسر در این مورد گفتگو کنید تا روشن شود که این نوع انزال مورد رضایت شما نیست تا خودخواه تلقی نشوید. نکته دیگر اینکه نباید بین نزدیکی ها فاصله طولانی بیفتد.
*درمان های موضعی:استفاده از کرم های کاهش دهنده حس سطحی ناحیه دستگاه تناسلی مانند ژل لیدوکایین دو درصد توصیه شده است. استفاده از لیدوکایین ۲.۵ درصد + کرم پریلوکاین ۲.۵ درصد و کشیدن کاندم روی آلت پس از ۳۰ دقیقه سبب کاهش زود انزالی می شود. توجه شود قبل از نزدیکی با صابون شستشو شود تا از بی حسی بیشتر آلت و واژن زن جلوگیری شود.
*استفاده از متد ماستر و جانسون:این شیوه شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که منجر به ارگاسم می شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. ماستر و جانسون، شامل تحریک سکسی توسط خود فرد یا زوج جنسی می باشد. انجام تحریک تا رسیدن به نزدیکی قله (ارگاسم) و متوقف کردن آن است. این کار در چند نوبت و اوقات مختلف انجام می شود و به تدریج زمان هر تحریک افزایش می یابد تا فرد احساس می کند زمان طولانی تری را صرف هر بار تحریک می نماید پس از چند نوبت و چند روز تمرین انجام نزدیکی شروع می شود. مرد به پشت می خوابد و به آرامی کار نزدیکی انجام می شود. به محض اینکه تحریک به قله نزدیک می شود با علامت دادن به زن (پارتنر) مدتی حالت ریلکس به خود گرفته و مجددا نزدیکی شروع می شود.
*تکنیک فشار:فشار سر آلت یا انتهای آلت قبل از انزال سبب عقب افتادن ارگاسم می شود. این حالت سبب کم شدن تجمع خون در آلت و کاهش نعوظ (ارکسیون) می شود.
*تکنیک های دیگر:بسیاری از جوانان برای افزایش کنترل انزال اقدام به استمناء قبل از نزدیکی می کنند تا با این کار کنترل بیشتری بر ارگاسم خود پیدا کنند اما این تکنیک خیلی موثر نیست.
*کاندوم :کاندم سبب کاهش تحریک پذیری می شود در صورتی که یک کاندم قادر به این کار نباشد از دو کاندم می توان استفاده کرد ضمن اینکه کاندم سبب جلوگیری از بیماری های مقاربتی و حاملگی هم می شود.
*پوزیشن(موقعیت-وضعیت) خوب نزدیکی: وضعیت معمول نزدیکی (مرد در بالا) کمکی به کنترل انزال زود رس نمی کند. مرد به پشت می خوابد و زن فعال تر عمل می کند و مرد می تواند جریان نزدیکی را هدایت کند.
*درمان طبی :استفاده از داروهای مهار کننده باز جذب سروتونین در کنترل انزال زودرس موثر می باشد. برای اطلاع درباره این داروها به پزشک مراجعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست: